این وب سایت دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته می باشد و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران بازدیدکننده باید بالای 18 سال باشند

باید ها و نباید های قهوه سبز

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

در تحقیقاتی که در سال 2012 توسط دکتر اوز و همکارانشان صورت پذیرفت 12 هفته مصرف قهوه سبز باعث کاهش معنی دار  وزن تا 8 کیلو در افرادی گردیده که تنها از این ماده برای کاهش وزن استفاده نموده اند.

تحقیات متعدد حاکی از این مورد است که این ماده باعث کاهش فشار خون و نیز بهبود وضعیت چربی های خونی برای افرادی با بیماری های قلبی و عروقی گردیده است. قهوه سبز همچنین یک ماده آنتی اکسیدانی میباشد که میتواند با اثر بر روی ظرفیت آنتی اکسیدانی بدن مانع از پیری زودرس گردد.
در مورد قهوه سبز هنوز اثرات جانبی بدی گزارش نشده است ولی باید بدانید که به دلیل وجود کافئین در این ماده گیاهی گاهاٌ اثراتی مشابه در بدن دیده میشود. در صورتی که بعد از چند روز مصرف آن دچار مشکلات گوارشی یا تشنج عصبی شده اید از ادامه مصرف آن بپرهیزید. همچنین از آنجایی که اثرات جانبی این ماده گیاهی در دوران شیر دهی و بارداری به اثبات نرسیده است از مصرف آن در دوران شیر دهی و بارداری بپرهیزید. مصرف قهوه سبز باعث افزایش میزان کلسیم در ادرار میگردد بنابراین مصرف این ماده برای افرادی با پوکی استخوان توصیه نمیشود و یا در صورت استفاده باید از مکملهای کلسیمی نیز استفاده نمائید.

تذکر : اگر دچار تغییر رنگ ادرار خود یا اختلال مزاج شدید استفاده از عصاره دانه قهوه سبز را متوقف کنید.

 

خواندن 4678 دفعه